Erawan vattenfall, Tiger templet och elefantridning!

Vi började dagen med en god frukost. När vi hade ätit klart kom det en taxi och hämtade oss. Vi skulle åka till vattenfallen Erawan. Det finns sju nivåer på vattenfallet, 2.2 km vandring till det högsta. På vägen upp fotade vi ganska mycket för det var vackert. Det var jobbigt att gå och väldigt varmt, Jennie blev yr och hungrig. Jag blev också lite hungrig men det gick över när vi trodde vi var framme, kanske för att vi doppade oss där jag vet inte. Det visade sig att slutet av turen vara ändå högre upp, det var en bit kvar till sista fallet. Mamma och jag klättrade upp, pappa och Jennie stannad kvar vid det vattenfallet vi trodde var det riktiga. Tiden mellan fallen tog max  5 min. Att nå hela vägen upp tog ca  2½ timme. Det sista fallet skulle likna en trehuvad elefant men vi vart besvikna för där fanns det inget elefanthuvud. Vår fantasi var kanske för dålig. Där uppe badade jag och mamma sedan klättrade vi ner till Jennie och pappa, vi började färden neråt. Vi hade sett ett vattenfall längre ner jag ville bada i, jag tvingade pappa att bada med mig där för det fanns två vattenrutschbanor som var skapta av naturen, HÄFTIGT att åka. Sedan var det att fortsätta neråt. När vi var framme vid taxin åkte vi till tiger templet.

Vid tigertemplet klappade vi  tigrar och blev fotade med dem. Som tur var satt de fast i kedjor. På hela tempelområdet sprang det vilda djur överallt. Jag tycker att det häftigaste var att djuren blev matade medan vi var där. De blev matade på samma väg som vi gick, i det fria. Häftigt också att hästarna åt kålrot. Vi såg också en påfågel med utfällda fjädrar, han dansade för honorna och han rasslade som en gammal motorcykel.

Tillbaka i Kanchanaburi var vi riktigt hungriga och skyndade till en restaurang.

På kvällen gick vi till SevenEleven och köpte lördagsgodis och hamburgare. Efter det chattade jag med Gina och lite med Nathalie NJ på ett Internetcafé. Sen gick vi hem och la oss.

Dagen efter började såklart också med en bra frukost. Sedan gick vi ner till polen och badade, mamma och pappa läste. Vi låg vid poolen i ett par timmar innan gick vi upp till hotellrummet för att duscha. När alla hade duschat som behövde så gick vi ner till receptionen och väntade på våran taxi. Vi skulle rida och bada med Elefanter. Vi åkte ca en timme. Då var vi framme och skulle rida. Jag och mamma red på en elefant och pappa och Jennie på en annan. Den elefantskötaren som jag och mamma hade gjorde en varsin hatt till mig och Jennie av stora blad. När vi hade ridit en stund fick vi bada med  elefanterna i floden. Det var den häftigt och mysigt att bada med dem, badstunden tog slut för fort. Efter badet åkte vi till hotellet och duschade och bytte kläder, därefter gick vi ut och åt och spelade kort.

Nästa dag är vi på väg med minibuss till Bangkok.

Vattenfall!

Frän påfågel

Söt häst

Söt hund

Jag rider på elefanten´s hals