Mitt höstlov

Nu är vi på semester. Vi är i Reilei beach. Vi skall åka till Ko Lanta i morgon. Glömde min bok hemma i Kamala. Vi åkte buss till Ao Nang där vi åt på Mc Donalds det var gott. Jag kände igen mig lite vi var där för två år sen. Vi tittade på vårt gamla hotell. Sen åkte vi longtailbåt.

Nästa dag gick vi till en minimart och köpte frukost. sen gick vi till poolen och badade hela eftermiddagen. Framåt kvällningen gick vi till Prinsessgrottan där matade vi apor med bananer och badade. På kvällen gick vi på en regibar där man fick ett litet bord med kuddar det var mysigt.

Nästa dag åt vi frukost på en resturng. jag fick ont i huvudet. sen åkte vi longtailbåt till Ao Nam Mao. Sen åkte vi lokalboss till Krabi därefter minibuss till Ko Lanta. Vi fick åka bilfärja två gånger inan vi var framme. När vi var framme vid hotellet badade vi och var på stranden. Vi plockade snäckor och gjorde en snögubbe av sand. Sen gick vi på Cha-ba. Jag åt köttbullar det var gott. Sen gick vi och la oss.

Nästa dag åt vi frukost på hotellet. Vi badade. Plocka snäckor på stranden. Vi gick till Ban Saladan och åt mat sen gick vi till ett internetkafe och läste våra e-mail. Sen åkte vi moppetaxi till hotellet. Sen gick vi och la oss.

Nästa dag åt vi frukost på hotellet det var gott. Sen hyrde vi moppe. Mamma Och pappa skjutsade mig och Jennie. Vi åkte till östra sidan av Ko Lanta och drack dricka. Sen vände vi och såg en överkörd orm det såg ut som ett ormskinn. När vi hade änt var vi hungriga så vi åkte till södra delen av Ko Lanta. Jag åt kycklingsallad. Det var gott. Sen åkte vi till hotellet. När vi hade kommit till hotellet då badade vi. När vi badade började det att regna. Då gick vi till hotellrummet. Vi väntade i nästan två timmar då slutade att regna då åkte vi och åt på Cha-ba. Jag åt köttbullar. Det var gott. Sen åkte vi till hotellet. Sen gick vi och la oss.

Nästa dag gick vi upp kl: 7:00 och åt frukost. Sen på en liten minibuss för vi skulle åka till Kamala. När vi hade kommit fram till båten gick vi på. Det tog en och en halv timme och åka till Phi Phi. Där stannade vi kvar några timmar sen åkte vi båt lika länge igen. Sen när vi var i Phuket åkte vi taxibil till Kamala så var vi framme.

Min vecka har varit bra.

Go natt dagboken.

Familjen på väg till Reilei med longtailbåt

Busig kattunge på Reilei

Jag och Jennie i poolen, Reilei

Söt apa i prinsessviken

Banan gott

Sandgubbe, Ko Lanta

Köttbullar på Cha-ba, mums.

Pappa och jag susar fram.

Söta kattungar från PhiPhi.