De första två dagarna!

Flygresan gick bra och maten var god. Jag var trött under slutet av resan men hade svårt att sova. När vi kom fram till Bangkok var jag ändå ganska pigg! När vi åkt taxi, i ca 2½ tim, från flygplatsen i Bangkok till Kanchanaburi så var det dax att äta. Jag och Jennie var hungriga, det blev det vanliga, stekt ris med kyckling. Det var gott. Efter mat var vi tvungna att leta på ett hotell. Jag hade sett ett hotell nära thaiköket vi åt på så jag och mamma gick och kollade hur mycket det kostade. När vi hade frågat om priset så gick vi till Jennie och pappa sa att priset var okey, vi bokade tre nätter på det hotellet. Hotellet heter ”The riverkwai bridge resort” det är jätte mysigt. När vi hade gått till vårt rum böt vi om och provade därefter poolen. Efter det duschade vi, när vi hade duschat så tog vi oss en tupplur. Sedan gick vi ut och åt och köpte vatten på SevenEleven. Efter det gick vi tillback till hotellet men bara efter några minuter ville mamma och pappa gå till bron över floden kwai. När vi gick tillbacka, köpte vi ett par skor till mig för mina var för små. Sedan gick vi och la oss.

Vi började onsdagen (21/1) med att gå till tågstationen. Vi skulle åka tåg. Det fanns två tåg att välj emellan, ett turisttåg och ett tåg som gick från Bangkok till Nam Tok. Vi valde det som gick till Nam Tok eftersom det säger mer om järnvägens historia och det tog ca 2½ timme att åka dit. Vi åt lunch i Nam Tok sedan var det bara att vänta tills tåget gick tillbaka till Kanchanaburi. Vi satt på tåget ungefär 5 timmar den dagen. Järnvägen kallas ”Dödens järnväg” och har fått namnet ifrån att det var så många som hade dött när den byggdes. De flesta åker den för att åka över bron som leder över floden Kwai. Bron över floden sprängdes för ungefär 60-65 år sedan. När vi kom tillbaka så gick vi ut och åt. Jag åt Carbonara det var jättegott. Sedan spelade vi lite kort på restaurangen, jag förlorade L. Sedan gick vi till SevenEleven och köpte godis, öl glass. Jag åt godiset mamma och pappa ölen och Jennie glassen. Sedan när vi kom hem skrev jag lite dagbok, sedan gick jag och la mig J.