Back - pack ; )

28/10 - 2/11

I lördags så åkte vi först lokalbuss till Phuket Town, när vi kom fram så gick bussen till Krabi ca 10 minuter senare. När vi hade åkt ett tag så stannade bussen och det kom in en fruktförsäljare, vi köpte ananas och grön mango och som vanligt fick man en påse chilisocker. Det tog tre timmar att åka till Krabi. När vi kom fram så var det en kvinna som drog oss in på "alltiallt butik för en nykommen turist", men vi gick ut och tänkte äta något i stället. När vi gått ca tre minuter så kom en taxichaufför och fråga om vi ville åka till Ao Nang, vi fundera ett tag och bestämde oss att åka. Väl framme i Ao Nang så gick vi och åt på Mc Donalds, efter som vi inte ätit. Jag tog två dubbel cheese burger och kola och mamma tig en rice burger, det var som två riskakor till bröd och kycklingkött och sallad, inte ens på Mc Donalds kan hon låta bli kyckling och ris. Efter vi ätit så kolla vi på hotellet vi bott på för två år sen. Sedan åkte vi longtailboat till Rayli. När vi kom dit så börja det duggregna, så vi gick och börja leta hotell. På första var det fullt detsamma på nästa, så vi gick till andra sidan land och då hitta vi en bungalow med AC och fläkt. Vi satt sedan på oss badkläderna och hoppa i poolen, och vi bada nästan hela e.m. Sen gick vi upp och skulle duscha men det var något fel på dusch-handtaget så det kom 4 st för att byta det, det var 1 som böt och resten titta på.  Efter alla duschat så gick vi och åt, jag tog club sandwids och det var gott.

Nästa dag gick vi och handlade frukost på en mini-mart, jag åt glass =). sen gick vi till stranden och då bada jag, sen kom det en och fråga om vi ville följa med på en snorkeltur men vi stanna kvar och badade i poolen. Vi bada i timmar sen gick vi och duscha. Efter vi duschat så gick vi och åt, jag tog en sandwitz med oct och skinka. När vi ätit klart så gick vi till "Prinsess grottan", först ville inte jag med för man gick typ in i en skog, men i själva verket gick man längs en bergkant och de var jätte COOLT! När vi kom fram köpte vi bananer som Johanna, Pappa och mamma mata apor med (jag ville inte) som fanns där. Man kunde snorkla där så det gjorde jag, pappa och Johanna i regnet efter som det börja regna när vi skulle börja bada. Sen gick vi till en bar där man satt på en stor soffa som var gjord i bambu (den var fyrkantig) och så var det dynor att sitta på och "trekantiga" kuddar bakom sig som ryggstöd. Vi spela utslagspoker, vänd tian och fyra i rad och så kom dom med "knep och knåp" saker och jag klara båda.

Nästa dag gick vi och åt frukost på Yaya hotell, jag tog en amerikansk pannkaka med banan inuti och honung till, det var gott. Efter frukosten så åkte vi longtailboat till en strand och sen lokalbuss till en buss station och sedan minibuss till Ko Lanta. För att komma dit åkte vi bilfärja 2 ggr, först gången fick vi inte sitta i bussen när vi åkte på båten och när vi började närma oss land tutade chauffören på oss, typ som när hönan ropar på sina kycklingar =)! När vi kom till hotellet så hoppa vi i poolen och så byggde vi en snögubbe av sand (eller en sandgubbe kanske man skall kalla det =) :D :P  ). Efter vi duschat så gav sig spåret mot Picasso så att "miss meatballs" fick sina köttbullar, själv tog jag en hawai och den var god. Sen gick vi och handlade lite läsk och sånt, jag tog en sodavatten och den smaka trä. Och så titta jag på "Animalplanet" ett tag och sen gick jag och la mig.

Nästa dag gick vi och åt frukost på hotellet eftersom det ingick i priset, jag åt cornflakes med mjölk och te. Sen badade vi i poolen och så gick vi ner till havet. På kvällen gick vi in till Ban Saladan och åt, vi åt på en Pizzeria men jag tog Tom Ka Gai men Johanna åt en halv bit pizza och ville inte ha något mer men till slut böt vi mat och båda sakerna var gott. Efter maten gick vi till en affär och då köpte mamma 2 st väskor. och så tog vi en moppe tuc hem och jag fick sitta på moppen. Och så gick vi och la oss.

Nästa morgon åt jag pannkaka till frukost, det var gott. Sen gick vi och hyrde moppar, mamma fick en blå Honda och pappa en grön Yamaha. Sen bar det av, och jag hamnade med mamma som hade kört en gång. Vi åkte bra länge vi var nästan längst ner på Lanta och då såg vi att vi kommit på fel sida ön. Vi stannade på en restaurang och tog en milkshake, jag tog en bananshake och den var god. Sen när jag skulle gå på toa så satt det en stor röd, svart ödla i hörnet. Sen åkte vi vidare, efter en stund åkte vi in på en väg där hittade vi en brandstation. På nästa lilla väg såg vi en död orm. Sen åkte vi in på rätt väg som vi skulle ha åkt in på först. Vi åkte och åkte och rätt som det var tog asfaltsvägen slut och det vart en jordväg som det gick upp och der för. Vi åkte till sista hotellet och åt, jag tog makaroner och kyckling och det var gott. På det hotellet bodde man i bungalows med flätade väggar. På vägen hem sprang det apor över vägen och så kolla vi på svenska skolan. När vi kom till hotellet så gick vi och bada i poolen, sen började det regna och då bada vi lite i regnet och så gick vi till rummet. Jag gjorde inte så mycket, men vi vänta ica 2 timmar innan vi kunde åka och äta. Vi åkte moppe till Picasso och åt, men vi fick åka i värsta vattenpölen. Den här gången tog jag svenska pannkakor och dom var jättesmå. På vägen hem åkte vi och handla på seveneleven, jag tog en kycklingburgare, inte precis det godaste. Sen gick vi och la oss.

Nästa morgon gick vi upp 06.45 och 07.00 var vi vid frukosten. Och sen åkte vi minibuss till piren. När vi kom till piren fick vi gå på båten nästan på en gång. Vi åkte ca 1 tim och 30 min sen gick vi av på Koh PiPi. Vi gick av och kolla lite, en sak som det fanns gott om var båtförsäljare som ville sälja longtailturer till tex "Monkey beach" och "Maya beach". Jag gjorde en fläta med löshår för 20 Bath. Vi gick över på andra sidan och kolla också. Jag var hungrig så vi gick och leta restauranger, men de flesta var inte öppna efter som dom nästan precis stängt frukosten. men vi hitta en till slut, jag  tog Ka Pat Gay (stekt ris med kyckling) och det var gott. Efter mate gick vi ner till beachen. vi badade inte men hitta två eremitkräftor som följde med i en frigolitlåda hem. På båten hem smet dom 1 gång fast vi hade lådan i en plastpåse. När vi kom till Phuket så åkte vi taxi hem.

SLUT!

Jag och Johanna

Katt på Rayli, lite lik Grolle (L)

Money !

Myskväll på Rayli !

Jag och Pappa !

Snoweé snögubbe

Jag !!

Ödlan vi såg på en toa, när vi var på moppetur !

Ny fläta !

Kattungar som leker i en affärshylla !

Kattmamman låg på golvet !